Köpvillkor

Försäljningsvillkor
Samtliga priser visas inklusive gällande mervädersskatt. Efter lagd beställning skickas ett e-mail ut till köparen med detaljerad information om köpet. Din orderbekräftelse gäller som kvitto.

Olika betallösningar.
Kortbetalning Visa, MasterCard, American Express eller Diners, direktbetalning via internetbank eller betalning via faktura i samarbete Payer som håller högsta säkerhetsnivån för kortbetallösningar, PCI DSS Certifiering Level 1 och är licensierad för 3D-Secure (MasterCard SecureCode och Verified by Visa). Alla köp kopplas till Payers säkra betalserver vilket betyder att information endast går till Payer och inlösande bank. Betalningssätt.

Du kan välja mellan följande betalningsätt:

  1. Swish e-handel.
  2. Kortbetalning med Visa, MasterCard, American Express eller Diners.
  3. Direktbetalning via Internetbank: Handelsbanken, Nordea, SEB eller Swedbank.
  4. Faktura i samarbete Payer, betalningsvillkor 14 dagar , fakturaavgift 59:- kr

Betalningspåminnelse avgift: 50:- kr

Försäljningsvillkor
Samtliga priser visas inklusive gällande mervädersskatt. Efter lagd beställning skickas ett e-mail ut till köparen med detaljerad information om köpet. Din orderbekräftelse gäller som kvitto.

Orderbekräftelse
En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som Ni har angivit i era kunduppgifter. Denna e-postadress används även vid eventuella kontakter med kundtjänst.

Frakt
Fraktkostnaden kan du se i kassan innan du bekräftar köpet, vi tillämpar en fast fraktavgift på 49kr inkl moms för order under 800kr.  alla varor leverars att hämtas hos posten eller Schenkers ombud på orten. Vi leverera endas till adresser i Sverige och kan inte leverera till adresser som kräver båttransport. (gäller ej Gotland).

Leveranstid
Leveranstiden är normalt 2-5 arbetsdagar. Skulle någon vara vara slut på lagret kan leveranstiden vara längre. I förekommande fall får Ni meddelande om detta med uppskattad leveranstid, och kan då avbeställa ordern utan kostnad.

Personuppgifter
För att handla hos oss måste Ni fylla i alla obligatoriska fält vid kundregistreringen. Det är viktigt att vi får Er e-postadress för att underlätta kommunikation i samband med order. Vi förmedlar eller säljer aldrig uppgifter till tredje part.

Outlösta paket
Vid de fall när ett paket ej hämtas ut från utlämningsstället faktureras 25% av inköpspriset för frakt och hantering av returpaket.

Försäljning till minderåriga
Köp från personer ej fyllda 18 år godkänns ej utan målsmans tillstånd. (målsman kan maila godkännandet till ulf@ahandel.se).

Garantier
Alla varor som säljs på denna webbplats omfattas av en garanti på ett år från tillverkaren. Alla varor omfattas dessutom av konsumentköpslagen och alla ärenden kommer hanteras för att följa den lagen.

Ångerrätt och retur
För privatpersoner gäller full ångerrätt inom 14 dagar från det att varan mottagits helt enligt Distans- och hemförsäljningslagen, förutsatt att varan är oanvänd i orginalförpackning. Ingen retur godkänns utan att man fyllt i en retursedel och fått en giltigt returadress (retursedel erhålles via E-post ulf@ahandel.se eller telefon 0522-29491). Det är viktigt att en kopia av faktura/följesedel bifogas. Fraktavgift och returporto betalas alltid av kunden som också står för transportrisken. Varan som du skickar tillbaka måste vara i sådant skick att det går att sälja till ny kund utan prisavdrag. Returnerade varor som inte uppfyller dessa kriterier kommer att returneras till kund mot returfrakt samt hanteringskostnad på 200:- kr. Returavgift för samtliga varor är 25% av inköpspriset. Efter returvaran är godkänd återbetalar vi era pengar till angivet bankkonto eller betaltjänst inom max 10 dagar.
OBS! Returer får inte beläggas med uthämtningsavgifter, exempelvis postförskott. (Ångerrätt och Öppet köp 14 dagar gäller ej företag.)

Reklamationer
Kontakta oss snarast 0522-29491 eller ulf@ahandel.se om en vara är felaktig eller defekt. Returnering av en reklamerad vara sker alltid på vår bekostnad, men kontakta oss för att få en giltigt returadress innan Ni returnerar varan. Returer får inte beläggas med uthämtningsavgifter (exempelvis postförskott). En defekt vara ersätts i första hand med en ny felfri. Observera att synliga transportskador måste anmälas inom 4 dagar till ulf@ahandel.se.

Reservationer
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i marknadsföringen och för utgående varusortiment. Vi har ingen förpliktelse att leverera varor med uppenbar fel prissättning.
Vi garanterar inte att varor levereras inom angiven tid då oförutsedda förseningar kan inträffa. Vi lämnar ingen kompensation för olägenheter som kan uppstå vid eventuella förseningar.

Tvist
Tvist med anledning av tillämpningen eller tolkningen av dessa köpvillkor skall i första hand lösas genom förhandling mellan kunden och Ahandel. Kan dessa parter inte komma överens avgörs tvisten i svensk domstol enligt svensk rätt.

Force Majeure
Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att vi befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.